TR-85 | |||||
TR-85M1 Bizonul la Expomil 2005 |
|||||
Tip | Tanc principal de luptă | ||||
---|---|---|---|---|---|
Loc de origine | |||||
Istoric operațional | |||||
În uz | 1986-prezent | ||||
Folosit de | Forțele Terestre Române | ||||
Istoric producție | |||||
An proiectare | 1978–1986 | ||||
Producător | Uzina Mecanică București (ROMARM) | ||||
An producție | 1986-1990 (TR-85) 1999-prezent (TR-85M1) |
||||
Date generale (TR-85M1) | |||||
Greutate | 50 tone | ||||
Lungime | 9,96 m (incl. țeava) | ||||
Lățime | 3,43 m | ||||
Înălțime | 3,10 m | ||||
Echipaj | 4 | ||||
|
|||||
Blindaj | 200 mm stratificat (șasiu) 320+20 mm blindaj suplimentar (turelă) |
||||
Armament principal |
1 × tun 100 mm cu țeavă ghintuită 41 de proiectile |
||||
Armament secundar |
1 × mitralieră PK coaxială 7,62 mm (4500 de cartușe) 1 × mitralieră antiaeriană DShK 12,7 mm (750 de cartușe) lansator de grenade: 6 tuburi 81 mm (20 de grenade fumigene) |
||||
Motor | Model 8VS-A2T2M, diesel, 8 cilindri, 4 timpi, supraalimentat, 860 CP (640 kW) | ||||
Putere specifică | 17,2 CP/t | ||||
Transmisie | hidromecanică | ||||
Suspensie | bară de torsiune | ||||
Autonomie | 400 km | ||||
Viteză maximă | 60 km/h | Tancul TR-85 (Tanc Românesc Model 1985) este un tanc principal de luptă proiectat în România, bazat pe șasiul tancului TR-77-580 (succesorul românesc al lui T-55). Varianta modernizată a acestui tanc, TR-85M1 "Bizonul", este compatibilă cu standardele NATO. n luna martie a anului 1994 este inițiat, prin ordinul S/M 1429, un program de modernizare a tancului TR-85M1 "Bizonul". La 14 aprilie 1994 acest proiect este aprobat de către Consiliul Suprem de Apărare al Țării. Proiectarea noului tanc a început în anul 1996, când au fost construite și primele două prototipuri. Firmele implicate în program au fost atât din străinătate (EADS, Thales, SFIM/ODS, RKS, Sagem, Kollmorgen, Racall), cât și din România (Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare, Faur, IOR, Romarm, Hidromecanica Brașov, IOEL[2]). Transformarea tancurilor TR-85 a început un an mai târziu. Obiectivul programului de modernizare a tancurilor a fost asigurarea interoperabilității cu tehnologia NATO. Au fost aduse îmbunătățiri sistemului de conducere al focului, mobilității, protecției, sistemelor de comunicații și a celor de vedere pe timp de noapte. TR-85M1 este de fapt un tanc nou, complet diferit de T-55, fiindcă are un șasiu modificat (extins), un motor diferit, o turelă nouă și sisteme îmbunătățite de conducere a focului. |
daca doriti sa aflati mai multe despre tot felul de arme va rugam sa dati clik pe numele fiecarei arme pentru a vizualiza restul postarilor jos de tot apasati pe 'POSTARI MAI VECHI' Care joaca cs in zombie mode ma gasete pe zm.flashcs.net cu numele purec
luni, 30 iulie 2012
tr 85 m1
su 47
SU-47 Berkut (în rusă Су-47 "Беркут", însemnând vultur auriu) este un avion de vânătoare experimental,invizibil pe radar,cu aripă cu săgeată negativă, construit în Rusia, care a făcut primul zbor experimental în septembrie 1997. Zborurile de testare s-au încheiat în decembrie 2001.
Din mai 2002, când biroul de proiectări Suhoi a câștigat licitația pentru noul avion de vânătoare al Forțelor Aeriene ale Rusiei, pe baza avionului SU-47 Berkut se dezvoltă un nou model de avion.
Din mai 2002, când biroul de proiectări Suhoi a câștigat licitația pentru noul avion de vânătoare al Forțelor Aeriene ale Rusiei, pe baza avionului SU-47 Berkut se dezvoltă un nou model de avion.
Su-47 Berkut | |
Tip | Advanced fighter demonstrator |
---|---|
Constructor | Suhoi |
Zbor inaugural | 25 septembrie 1997 |
Stare | Experimental |
Beneficiar principal | Forțele aeriene ruse |
Bucăți fabricate | 2 |
Dezvoltat din | Suhoi Su-27 |
Variante | Sukhoi PAK FA |
mig 35
MiG-35 | |||||||
MiG-35D în zbor |
|||||||
Tip | Avion de luptă multirol | Mikoian MiG-35 (cod NATO: Fulcrum F) este o dezvoltare majoră a tehnologiei avioanelor MiG-29M/M2 și MiG-29K/KUB. Mikoian a încadrat avionul în generația 4++.[1] Primul prototip a fost o modificare a avionului demonstrator MiG-29M2. Avionul a fost dezvăluit publicului pentru prima dată în 2007, în timpul mitingului aviatic Aero India. Versiunea monoloc este denumită MiG-35, iar versiunea biloc este denumită MiG-35D. Avionul a participat la competiția organizată de India pentru un nou avion de luptă multirol,[2] însă a fost eliminat în aprilie 2011. Oficialii indieni au declarat că motoarele și radarul AESA au performanțe nesatisfăcătoare.[3 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Țară de origine | Rusia | ||||||
Constructor | Mikoian | ||||||
Zbor inaugural | 2007 | ||||||
Stare | în dezvoltare | ||||||
Bucăți fabricate | 3 până în iunie 2010 | ||||||
Dezvoltat din | MiG-29M |
---|
Abonați-vă la:
Postări (Atom)