luni, 30 iulie 2012

tr 85 m1

TR-85
Expomil 2005 01 TR-85M1 03--A.jpg
TR-85M1 Bizonul la Expomil 2005
Tip Tanc principal de luptă
Loc de origine  România
Istoric operațional
În uz 1986-prezent
Folosit de Forțele Terestre Române
Istoric producție
An proiectare 1978–1986
Producător Uzina Mecanică București (ROMARM)
An producție 1986-1990 (TR-85)
1999-prezent (TR-85M1)
Date generale (TR-85M1)
Greutate 50 tone
Lungime 9,96 m (incl. țeava)
Lățime 3,43 m
Înălțime 3,10 m
Echipaj 4

Blindaj 200 mm stratificat (șasiu)
320+20 mm blindaj suplimentar (turelă)
Armament
principal
1 × tun 100 mm cu țeavă ghintuită
41 de proiectile
Armament
secundar
1 × mitralieră PK coaxială 7,62 mm
(4500 de cartușe)
1 × mitralieră antiaeriană DShK 12,7 mm (750 de cartușe)
lansator de grenade: 6 tuburi 81 mm (20 de grenade fumigene)
Motor Model 8VS-A2T2M, diesel, 8 cilindri, 4 timpi, supraalimentat, 860 CP (640 kW)
Putere specifică 17,2 CP/t
Transmisie hidromecanică
Suspensie bară de torsiune
Autonomie 400 km
Viteză maximă 60 km/h Tancul TR-85 (Tanc Românesc Model 1985) este un tanc principal de luptă proiectat în România, bazat pe șasiul tancului TR-77-580 (succesorul românesc al lui T-55). Varianta modernizată a acestui tanc, TR-85M1 "Bizonul", este compatibilă cu standardele NATO.  n luna martie a anului 1994 este inițiat, prin ordinul S/M 1429, un program de modernizare a tancului TR-85M1 "Bizonul". La 14 aprilie 1994 acest proiect este aprobat de către Consiliul Suprem de Apărare al Țării. Proiectarea noului tanc a început în anul 1996, când au fost construite și primele două prototipuri. Firmele implicate în program au fost atât din străinătate (EADS, Thales, SFIM/ODS, RKS, Sagem, Kollmorgen, Racall), cât și din România (Agenția de Cercetare pentru Tehnică și Tehnologii Militare, Faur, IOR, Romarm, Hidromecanica Brașov, IOEL[2]). Transformarea tancurilor TR-85 a început un an mai târziu. Obiectivul programului de modernizare a tancurilor a fost asigurarea interoperabilității cu tehnologia NATO. Au fost aduse îmbunătățiri sistemului de conducere al focului, mobilității, protecției, sistemelor de comunicații și a celor de vedere pe timp de noapte. TR-85M1 este de fapt un tanc nou, complet diferit de T-55, fiindcă are un șasiu modificat (extins), un motor diferit, o turelă nouă și sisteme îmbunătățite de conducere a focului.   

su 47

SU-47 Berkut (în rusă Су-47 "Беркут", însemnând vultur auriu) este un avion de vânătoare experimental,invizibil pe radar,cu aripă cu săgeată negativă, construit în Rusia, care a făcut primul zbor experimental în septembrie 1997. Zborurile de testare s-au încheiat în decembrie 2001.
Din mai 2002, când biroul de proiectări Suhoi a câștigat licitația pentru noul avion de vânătoare al Forțelor Aeriene ale Rusiei, pe baza avionului SU-47 Berkut se dezvoltă un nou model de avion.
Su-47 Berkut
S-37 3 - cropped.jpg
Tip Advanced fighter demonstrator
Constructor Suhoi
Zbor inaugural 25 septembrie 1997
Stare Experimental
Beneficiar principal Forțele aeriene ruse
Bucăți fabricate 2
Dezvoltat din Suhoi Su-27
Variante Sukhoi PAK FA

mig 35


MiG-35   
Mikoyan-Gurevich MiG-35 MAKS'2007 Pichugin.jpg
MiG-35D în zbor           
Tip Avion de luptă multirol Mikoian MiG-35 (cod NATO: Fulcrum F) este o dezvoltare majoră a tehnologiei avioanelor MiG-29M/M2 și MiG-29K/KUB. Mikoian a încadrat avionul în generația 4++.[1] Primul prototip a fost o modificare a avionului demonstrator MiG-29M2. Avionul a fost dezvăluit publicului pentru prima dată în 2007, în timpul mitingului aviatic Aero India. Versiunea monoloc este denumită MiG-35, iar versiunea biloc este denumită MiG-35D. Avionul a participat la competiția organizată de India pentru un nou avion de luptă multirol,[2] însă a fost eliminat în aprilie 2011. Oficialii indieni au declarat că motoarele și radarul AESA au performanțe nesatisfăcătoare.[3
Țară de origine Rusia
Constructor Mikoian
Zbor inaugural 2007
Stare în dezvoltare
Bucăți fabricate 3 până în iunie 2010
 
Dezvoltat din MiG-29M